Prowadzenie bloga to nie tylko okazja do stania się ekspertem w swojej dziedzinie dla swoich klientów, ale również wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony.
Zakładając bloga dla lokalnej firmy, powinniśmy traktować jego istnienie w sposób iście długofalowy.
Wszyscy lubimy kupować, jednak nie lubimy nachalnej akwizycji – a ta zasada najbardziej uwidacznia się w internecie, gdy szukamy dostawców w naszej okolicy.
Firmowy blog to nie tylko treści, które mogą zainteresować Twoich klientów, to również ogromna wartość SEO – Google lubi te treści.
Dlaczego warto prowadzić bloga?
- Wyższa pozycja w wyszukiwarce Google,
- Wizerunek eksperta,
- Lepsze statystyki strony – ciekawe treści to również dłuższy czas odwiedzin Twojej strony internetowe,
- Rozpoznawalność marki,
- Dodatkowe treści na potrzeby Social Media – zawsze możecie w swoje sociale wrzucić zajawkę 😉
Jak pisać treści na bloga?
Język bloga powinien być prosty i zrozumiały dla jego czytelników. Wpis powinien być użyteczny i napisany językiem korzyści. Udzielając porad, wskazówek, pośrednio reklamujesz swoją firmę, oferowane tam usługi lub produkty, budujesz wizerunek eksperta. Z pewnością bloga nie należy traktować jak platformę sprzedażową, podając w każdym wpisie recenzję produktu.
Jakie tematy warto poruszać na blogu?
Prowadzenie bloga to obecnie niepisany standard. Co raz więcej przedsiębiorstw dostrzega potencjał w content marketingu, zapewniając wysokiej jakości treści w formie porad, recenzji, aktualności czy ciekawostek związanych ze swoją branżą i produktami.
W jaki sposób założyć firmowego bloga?
Najprostszym sposobem na rozpoczęcie przygody z firmowym blogiem jest uruchomienie go na popularnych platformach CMS, jeśli Twój CMS posiada taką możliwość, najlepiej jeśli uruchomisz go pod katalogiem, np. www.twojastrona.pl/blog
Wtyczki społecznościowe będą również mile widziane. Pozwól odwiedzającym komentować oraz udostępniać wpisy w Internecie.
Wartościowe, przydatne użytkownikowi treści z pewnością zostaną docenione. Może to być pozytywny komentarz czy emotikon, którym czytelnik wyrazi swoje zadowolenie czy nawet udostępnienie wpisu znajomym. Na tym polega budowanie relacji.
Podsumowując- blog daje firmie lokalnej nie tylko ogromne możliwości w kwestii pozycjonowania w wyszukiwarce Google, ale też w świadomości internauty. Zarówno strategia prowadzenia firmy, jak i bloga eksperckiego powinny być długodystansowe.
Dodaj komentarz