Posted on 7 listopada 2022 in Bez kategorii

Najczęstsze błędy w Socialach?

Twoje efekty działalności marki w social mediach są niezadowalające mimo regularnej publikacji postów na Facebooku, Instagramie czy Twitterze? To znak, że coś poszło nie tak. Aby dowiedzieć się, co należy zmienić, potrzebny będzie audyt działań w kanałach social media.

Dlaczego media społecznościowe mogą nie przynosić wyników?

Wielu właścicieli firm nie podchodzi poważnie do tematu mediów społecznościowych i publikuje tam losowe posty, nie realizując przy tym żadnej strategii. Jednocześnie, te same osoby, słysząc o potędze social media w generowaniu ruchu na stronie, dziwią się, że ich działania nie przynoszą wyników.

Powodów kiepskich efektów działań w mediach społecznościowych może być mnóstwo. Źle dobrani odbiorcy kampanii, nieodpowiednie posty, przy których portal tnie zasięgi organiczne, nieregularna aktywność czy mało ciekawa komunikacja z użytkownikami.

Najczęstsze błędy w social mediach

Często wystarczy zaledwie jeden nieprzemyślany ruch, by dobrze prosperująca strona w mediach społecznościowych legła w gruzach. Poniżej prezentujemy listę kilku popularnych błędów, których należy się wystrzegać.

Kupowanie obserwatorów – z tego rozwiązania korzystają przeważnie osoby, którym zależy na szybkim osiągnięciu założonej wielkości wskaźników. Niestety jest to błąd, który może być prawdziwym gwoździem do trumny. W sieci aż roi się od aukcji, na których niskim kosztem można zakupić obserwatorów w mediach społecznościowych. Niestety, fałszywe konta nie przekładają się na realne zaangażowanie, a nagły przyrost fanów raczej rzadko wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy, a może znacznie zaszkodzić, jeśli chodzi o wiarygodność i zasięgi. Takie działania przysparzają też sporo kłopotu w momencie, gdy zdecydujemy się na kampanię reklamową, bazująca na wyszukaniu odbiorców komunikatów podobnych do tych, którzy lajkują naszą stronę.

Nieodpowiednia częstotliwość publikacji treści – ciężko będzie przyciągnąć nowych użytkowników, jeśli posty na profilu pojawiają się raz na miesiąc. Takie treści nie mają szans dotrzeć do odbiorców, bo zwyczajnie jest ich zbyt mało, a sama strona sprawia wrażenie zapomnianej. Nie należy jednak przesadzać w drugą stronę – jeśli na profilu marki pojawia się kilkanaście lub kilkadziesiąt postów dziennie, może to powodować irytację wśród użytkowników i cofnięcie polubienia.

Brak odpowiedzi – nikt nie lubi czuć się ignorowany. Nie odpowiadając na komentarze, wywołania czy prywatne wiadomości w mediach społecznościowych, ciężko będzie zbudować zaangażowanie wśród użytkowników. Interakcja z fanami jest kluczowa, by stworzyć społeczność wokół marki.

Zła strategia kryzysowa – kasowanie niepochlebnych komentarzy czy wdawanie się w publiczne pranie brudów pod postami raczej żadnej marce nie wyszło na dobre. Zwłaszcza w czasach, gdy każde tego typu potknięcie jest szeroko udostępniane i komentowane.

Złe stosowanie hasztagów – system hasztagów pozwala podpiąć się pod dyskusję w popularnych tematach i zwiększyć zasięg postów. Problem polega na tym, że nieumiejętne korzystanie z hasztagów może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Ignorowanie potrzeb użytkowników mobilnych – znaczna większość osób przegląda media społecznościowe z użyciem smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Jeśli publikowane materiały będą zawierały niewielkie elementy i będą niewyraźne, zniechęci to użytkownika do interakcji.

 

Jeśli zainteresował Cię ten temat i uważasz, że potrzebujesz pomocy – śmiało się do nas odezwij.


Dodaj komentarz